Covid-19 en glasvezel Borger-Odoorn

geplaatst in: Borger-Odoorn, Stand van zaken | 0

In verband met het coronavirus (COVID-19) een update m.b.t. de werkzaamheden aan het glasvezelnetwerk van Digitale Stad Borger-Odoorn.

Selecta, de uitvoerder van Digitale Stad zal (zonder bezwaar van de bewoners uiteraard) doorgaan met het plaatsen van de huisaansluitingen. Het civiele werk zal ook zoveel mogelijk uitgevoerd worden.

Omdat medewerkers met (lichte) klachten niet aan het werk zijn is het mogelijk dat er met wat kleinere teams gewerkt wordt. De verwachting is nog steeds dat alle passieve aansluitingen vóór eind juni zijn opgeleverd (op wat latere aanmeldingen en probleemgevallen na).

Monteurs van KPN tot 15 april geen aansluitingen meer zullen opleveren. M.a.w. de bewoner krijgt, na afsluiten van een abonnement, wel de router en eventuele tv-kastjes toegestuurd, maar tot 15 april komt er geen monteur om die te installeren. Zelfinstallatie is dan dus wel mogelijk. Voor zover bekend hebben alle providers deze maatregel afgekondigd. Afhankelijk van de ontwikkelingen rondom het coronavirus, kan deze maatregel nog worden verlengd.

Digitale Stad is wel genoodzaakt om een aantal maatregelen te nemen als het gaat om het uitvoeren van de schouw en het realiseren van de huisaansluitingen bij bewoners thuis. De gezondheid van hun medewerkers en klanten is voor hen hoogste prioriteit en dus worden de werkzaamheden zo aangepast, dat geprobeerd wordt de risico’s die dit virus met zich meebrengt tot een minimum te beperken.

In lijn met de instructies van het RIVM zijn daarom de volgende maatregelen genomen:

  • Medewerkers blijven thuis bij (milde) gezondheidsklachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts en mijden sociale contacten
  • Medewerkers zorgen voor goede hygiëne maatregelen:
  • Regelmatig wassen van de handen met water en zeep
  • Hoesten en niezen in de binnenkant van de elleboog
  • Gebruik van papieren zakdoekjes
  • Geen handen schudden
  • Bij het uitvoeren van de schouw en / of het realiseren van de glasvezelaansluiting in huis houden hun medewerkers gepaste afstand (ca 1,5 meter) tot de klant. Hierbij vragen zij ook de medewerking van de bewoners.

Wanneer er een afspraak staat voor de schouw en / of de huisaansluiting en de bewoner heeft (milde) gezondheidsklachten vragen zij dit tijdig kenbaar te maken, zodat een nieuwe afspraak kan worden ingepland.

Zij blijven het nieuws over de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) op de voet volgen en bij wijzigingen in het overheidsbeleid kunnen de maatregelen uitgebreid of verminderd worden. Het welzijn van klanten en medewerkers heeft de hoogste prioriteit.

Bij eventuele vragen kunnen de bewoners contact met opnemen met Digitale Stad via telefoon (085-0711944) of e-mail (info@digitale-stad.nl)

Inschrijven kan nog steeds: https://digitale-stad.nl/borger-odoorn