Eerste glasvezelaansluitingen gereed in Borger-Odoorn

geplaatst in: Borger-Odoorn, Diversen | 0
Huisaansluiting nog niet gerealiseerd!

Op 4 maart zijn de eerste aansluitingen op het glasvezelnetwerk van Digitale Stad Borger-Odoorn actief opgeleverd. De wijkcentrale in het gebied bij Odoornerveen is in gebruik genomen en de diensten van de providers zijn actief en werken naar tevredenheid bij zo’n 40 adressen in het gebied rond Eeserveen, Eesergroen, Westdorp, Ees, Borger, Odoornerveen en Klijndijk.

De graafwerkzaamheden, om het basisnetwerk in heel Borger-Odoorn aan te leggen, zijn bijna voltooid. De overige wijkcentrales worden ingericht, van elektriciteit voorzien en aangesloten op het landelijke internetnetwerk.  In week 11 wordt daar door Selecta  begonnen met de eerste huisaansluitingen

Inschrijven voor glasvezel kan nog!

Voor de glasvezelaansluiting betaalt u €11,00 vastrechtvergoeding per maand, hier komen geen verdere aansluitkosten bij. Je kunt de maandelijkse vastrechtvergoeding ook afkopen voor het eenmalige bedrage van €1.900. Wij sluiten enkel woningen aan die zich hebben ingeschreven.

Zodra de wijkcentrale (POP) gereed is kunnen mensen zich niet meer voor het standaard tarief inschrijven. Bewoners die zich dan in willen schrijven, krijgen de melding dat ze Digitale Stad moeten mailen voor een offerte. Aansluiten gaat dan tegen de werkelijke kosten met een minimaal aansluittarief van €250,-.

Dus voor de spijtoptanten is het zaak snel te reageren.
Zolang er bij de buren en/of in de berm oranje draadjes boven de grond uitsteken kun je nog inschrijven via https://digitale-stad.nl/borger-odoorn

Wanneer internet via de glasvezel?

Wijkcentrale POP Drouwenerveen

Op het moment dat een adres gereed is, ontvangen de providers bericht van Digitale Stad, dat de verbinding in gebruik genomen kan worden. Nadat de aansluiting is geplaatst duurt het ongeveer 1-2 weken totdat dit bij de provider bekend is en er diensten aangevraagd kunnen worden.

De bewoner ontvangt een bericht van oplevering van Digitale Stad Borger-Odoorn met een link naar een website waar de diensten van providers vergeleken kunnen worden en besteld.  Heb je als gebruiker/bewoner hulp nodig bij de keuze of het afsluiten van een nieuw abonnement dan kan men mailen naar info@digitale-stad.nl. Een medewerker zal dan contact opnemen.

De provider zal vervolgens bevestigen welk abonnement (alleen internet, internet en televisie of internet, televisie en vast telefonie) er gekozen is en levert alle apparatuur die nodig is om de bestelde diensten te ontvangen. De meeste providers sturen (gratis) een monteur om de nieuwe apparatuur te installeren en informeren een aantal dagen later wanneer de monteur de diensten komt aansluiten. Alle antwoorden op vragen die men voor, tijdens of na dit proces mocht hebben, kunnen worden teruggevonden op de website van de provider.

 

Lees ook: https://wilookglasvezel.nl/snel/aanleg-glasvezel-borger-odoorn-goed-op-schema/ (met filmpjes)